Mobiilisovellus Evondos-palveluun

Evondos-lääkeannostelupalveluun on liitettävissä mobiilisovellus, jonka voi ladata Google Play- tai Applen App Store -kaupasta. Sovelluksen avulla lääkehoidon tiedot ovat tarkistettavissa joka hetki, helposti, nopeasti ja reaaliaikaisesti.

 

Mobiilisovelluksesta on hoitajien arkeen moninaista hyötyä. Sovelluksen avulla matkapuhelimesta voi tarkastaa toimenpiteitä tarvitsevat hälytykset ja varoitukset.

 

Mobiilitoiminnon avulla on helppo lähettää lääkeannostelurobotille viestejä. Esimerkiksi kuumana kesäpäivänä voi matkanpäältä lähettää vedenjuonnin tärkeydestä muistuttavan viestin, tai kertoa, että päivän ohjelma on venynyt ja käynti asiakkaan luona venyy tavanomaista vähän myöhäisemmäksi. Mobiilisovelluksella tämä sujuu etenkin työpäivän aikana etähoitojärjestelmää näppärämmin.

 

Asiakas voi vastata tai reagoida viesteihin neljällä eri tavalla:

 

  1. Asiakkaan vastausta ei pyydetä eikä odoteta – viesti on vain tiedoksianto.
  2. Asiakkaalta pyydetään kuittaus ”Olen lukenut tämän viestin”.
  3. Asiakkaalta halutaan vastaukseksi joko ”Kyllä” tai ”Ei”.
  4. Asiakkaalla on valittavana kolme eri hymiötä, jotka kertovat tyytyväisyydestä tilanteeseen.

 

Mobiilisovelluksen hakutoiminnolla on helppo hakea asiakkaan tiedot esille vaikkapa ennen asiakaskäynnille menoa.

 

Lataaminen vaatii voimassa olevan Google-tilin tai Apple ID:n.

 

 

Mobiilisovelluksella sujuvuutta päivään

 

Evondosin mobiilisovellus on luotu tuomaan hoitajien arkeen kaivattua sujuvuutta. Sovelluksen avulla hoitohenkilöstö voi päivän aikana mobiilisti liikkeellä ollessaan sekä tarkistaa asiakkaan tilanteen, toimenpiteitä vaativat hälytykset ja lähettää viestejä asiakkaille, Outi Koivumäki Evondosin palvelutuotannosta kertoo.

 

Mobiilisovellusta on ollut Evondos-asiakkaiden toivelistalla jo jonkin aikaa, ja tänä kesänä toive saatiin täytettyä. Miksi sovellus kehitettiin? Sovelluksen kehittämiselle oli muutama tärkeä syy, tärkeimpänä halu tuoda joustavuutta ja aikatauluhallintaa kiireiselle hoitohenkilöstölle. Hoitajat tekevät asiakastyötä asiakkaan luona ja toimistoaika jää vähiin. Siksi tärkeät asiat on voitava hoitaa myös matkanpäältä.

 

Outi Koivumäki kertoo, että viestittelytoiminnon helpottaminen oli toinen tärkeä syy sovelluksen kehittämiselle.

 

“Palvelun viestittelytoimintoa on käytetty harmillisen vähän, vaikka se taipuu monenlaiseen hyötykäyttöön. Se toimii informointikanavana vaikkapa päivittäisistä aikataulumuutoksista tai hoito-ohjelmasta. Yhtä lailla viestittelytoiminnolla voidaan aktivoida asiakkaita ja antaa heille tunne, että heistä ja heidän voinnistaan välitetään. Ja se tunne on meille jokaiselle kovin tärkeä!”

 

Mobiilisovelluksen avulla hoitajat voivat lähettää erilaisia viestejä päivän aikana helposti ja vaivattomasti. Viestin lähettäminen on yhtä helppoa kuin tavallisen tekstiviestin kirjoittaminen ja lähettäminen.

 

“Toivoisin viestittelytoiminnon käytöstä tulevan osa hoitajien tavallista työpäivää. Toiminnon avulla voidaan poistaa monen kotihoidon asiakkaan tuntemaa yksinäisyyttä ja käsitystä siitä, että he olisivat aivan yksin. Pieni työ ja vaiva, iso merkitys monelle. Nyt se on helposti mahdollista mobiilisovelluksen avulla”, Outi Koivumäki innostaa viestittelytoiminnon käyttöön.

 

Hienoa Outi Koivumäen mukaan on se, että mobiilisovellusta on kehitetty Evondosin tapaan yhdessä asiakkaiden kanssa.

 

“Olemme testanneet palvelun käytettävyyttä aidossa asiakastilanteessa. Asiakkaamme henkilöstö on ollut koekäyttämässä sovellusta samalla kun testaajamme ovat vieressä analysoineet käytettävyyttä. On hienoa, että voimme näin yhdessä asiakkaidemme kanssa tehdä tätä kehitystyötä – sillä tavalla varmistamme sen, että sovellus todella palvelee heidän arkeaan ja tarpeitaan.”

 

Lisätietoja:
Mika Apell, COO, puh. +358405873295